20/05/2022
Pe 17 decembrie, Google a anunțat că lansarea actualizării de baza sau Broad Core din decembrie 2020 s-a încheiat. Anunțul despre actualizare a venit cu două săptămâni în urmă, pe 3 decembrie, iar tweetul oficial de la Google a confirmat că poate dura până la două săptămâni ca lansarea să fie finalizată.
S-au putut observa câteva mișcări importante în rezultatele SERP după actualizarea Broad Core din decembrie 2020. Multe site-uri au înregistrat o creștere bună/medie a tracțiunii organice după actualizare și au crezut că vremurile bune au revenit. Însă, primele trei zile după actualizare au fost benefice, și apoi Google pare să fi lansat o actualizare inversă.
Mulți proprietari de site-uri au apelat la Twitter și forumuri pentru a-și exprima consternarea, deoarece îmbunătățirile lor în clasament au dispărut. În unele cazuri, clasamentul a scăzut mai rău decât înainte.
Sugestia noastră ar fi aceea de a continua să produceți conținut de bună calitate și să nu luați decizii în grabă sub incidența panicii.
Actualizările de bază ale algoritmului au scopul de a revizui rezultatele căutării pentru a oferi un avantaj conținutului de înaltă calitate care nu a apărut în rezultate. Din păcate, acest proces se poate finaliza cu faptul că anumite site-uri pierd în clasament. Cel mai probabil vor pierde site-urile care au un conținutul învechit.
Asigurați-vă că adăugați mai multă relevanță și context conținutului pe care îl realizați, că oferiți informații utile pe care utilizatorii le caută online. De asemenea, încercați să creați un conținut mai degrabă holistic decât fragmentat. Conținutul trebuie să fie bine închegat în jurul subiectelor, reunindu-le în format Pillar-Cluster. În acest fel, Google va percepe o relevanță mai mare a conținutului și aveți șanse mai mari să vă clasați site-ul mai sus în rezultate.
Multe site-uri au fost lovite de această schimbare. Dar există întotdeauna o latură mai luminoasă, deoarece au existat site-uri cu un conținut calitativ care nu se aflau prea sus în clasament, iar acum sunt pe primul loc, ceea ce este foarte bine. Actualizarea a fost mai semnificativă decât ceea ce avusese loc cu o lună în urmă. Probabil, Google Algorithms a descoperit o mulțime de lucruri schimbate în timpul pandemiei care au necesitat o reevaluare majoră. Oricum, este destul de clar că lansarea a avut un impact global, aproape toate industriile înregistrând fluctuații masive ale SERP.
Google a anunțat anterior că actualizările algoritmilor de bază sunt menite să reevalueze calitatea paginilor clasate în prezent pe Google. Aceasta înseamnă că site-urile web care nu s-au clasat mai sus pe Google, în ciuda publicării de conținut de calitate, vor primi o creștere a clasamentului. Cu toate acestea, site-urile web care înregistrează o scădere a clasamentului trebuie să analizeze în profunzime motivele care ar fi putut-o declanșa. Potrivit Google, o scădere a clasamentului după actualizarea de bază nu înseamnă că site-ul sau conținutul său sunt proaste. Gigantul căutării spune că ar putea fi doar faptul că cineva a scris un conținut actualizat sau a adăugat date noi, pe care utilizatorii sunt mai interesați să le citească.
Plus sursa: https://moz.com/google-algorithm-change
Sursa menționată este pentru continuarea articolului cu următoarele update-uri din 2022. Un nou articol se va publica la o dată ulterioară.